Широке багатство природно - рекреаційних ресурсів, вигідне географі-чне розташування, різноманітна куль-турно-історична спадщина Закарпат-ської області та зокрема нашого ра-йону створює чудові передумови для розвитку як внутрішнього, так і для міжнародного в'їзного туризму.
Звичайно, розвиток напрямку потребує значних фінансових інвестицій у будівництво доріг, готелів, туристичних баз, санаторіїв тощо. Що в наш час є майже неможливим. Але є речі, які не потребують великих фінансів, а створюють набагато більше привабливості для туристів, і я вважаю що ці питання потребують невідкладного вирішення. Отож, найперше, що кидається в очі гостям району, це дороги, узбіччя, береги водойм, лісові насадження, які засипані різного роду сміттям, починаючи від паперу, скла, пластикових пляшок, дерев'яних відходів, закінчуючи взуттям.
Звичайно, щоби досягнути справжніх успіхів у боротьбі за чистоту, насамперед район потребує підприємства, яке б займалося утилізацією та переробкою пластикових виробів, і саме в цьому ракурсі потрібно шукати інвестора. Але все велике починається з малого. Що нам всім заважає відновити давню традицію суспільних масових робіт чи прибирання — толоки, яка в роки червоного терору мала назву суботника. Але підкреслюю, щоб це не перетворилось у примусове відбуття повинності.
Іншою проблемою розвитку туризму являються представники влади на кордоні й на дорозі: прикордонники, митники, міліціонери, адже саме вони є візитівкою країни, і саме вони створюють перше враження для іноземних туристів. При всій повазі до даних служб, не варто розглядати іноземця, як засіб швидкого збагачення та наживи. Адже той ніколи не поскаржиться, і треба усвідомлювати, що ви є обличчям країни, в яку приїхали іноземці не щось вкрасти чи когось вбити, а витратити свої кошти, які попадають в казну держави і в кишені громади.
Третя важлива проблема — мовний бар'єр. Саме сюди потрібно найбільше приділити увагу суб'єктам підприємницької діяльності туристичної галузі, ну і звичайно представникам влади. Адже всім відоме прислів'я: «Скільки мов знаєш, стільки разів ти людина». А в нашому випадку у кілька разів більше зможеш збільшити доходи від туризму.
І насамкінець хочеться висвітлити мої рекомендації щодо покращення сталого розвитку туризму в Тячівському районі, які були жваво обговорені на початку квітня під час зібрання представників районної влади, місцевого самоврядування та суб'єктів туристичного бізнесу. Але на превеликий жаль дані рекомендації не виконанні і не враховані. І навіть не висвітлені в місцевих ЗМІ. Отож, вважаю, що нижче враховані заходи можуть суттєво покращити розвиток туризму на Тячівщині:
1. Прискорена розробка та широке розповсюдження єдиного буклету з повною контактною інформацію щодо всіх суб'єктів та видів туристичних послуг в Тячівському районі. При цьому вважаємо за доцільне максимальне розповсюдження даних буклетів через мережі АЗС та висвітлення інформації в буклеті мінімально на двох мовах (українською та англійською);
2. Враховуючи той факт, що відповідні відділи Тячівської РДА проігнорували виконання змін до програми розвитку туризму та рекреації в Тячівському районі на 2011–2015 рр., які були прийняті 30 грудня 2010 року Тячівською райрадою, вимагаю виконати дане рішення, а саме провести широку інформаційно - роз'яснювальну роботу через організацію семінарів, круглих столів, нарад за участі відповідних відділів Тячівської райдержадміністрації, Державної податкової інспекції в Тячівському районі, суб'єктів підприємницької діяльності туристичної галузі та представників місцевих рад з метою розроблення та впровадження ефективного механізму обліку та сплати даного туристичного збору. Оскільки введення в дію нового податкового кодексу, а саме статті № 268 «Туристичний збір» зобов'язало всіх суб'єктів підприємницької діяльності туристичної галузі проводити щоквартальну здачу спеціальної декларації по туристичному збору, отож представникам державної податкової адміністрації необхідно роз'яснити про порядок здачі даної звітності. Бо не подача будь-якої декларації до податкових органів накладає штрафні санкції на бізнес.
3. Прискорити координацію дій органів виконавчої влади, а саме відділів культури та відділу туризму та рекреації при проведенні святкувань, урочистостей та фестивалів — через проведення максимального інформування жителів та гостей району, області про дані заходи, оскільки саме це є високоефективним засобом реклами та просування туристичних продуктів та послуг;
4. У зв'язку з суттєвим зменшенням доходів населення в 2011 році та тотальним зростанням цін вважаю, що суб'єктам туристичної галузі необхідно розробляти та надавати туристичні продукти та послуги середнього та нижнього бюджетного рівня для втримання ринкових позицій;
5. Посилити увагу на рекламуванні та просуванні туристичних принад Тячівського району в містах-мільйонниках центральної та східної України — Київ, Львів, Донецьк, Харків, Дніпропетровськ, оскільки саме тут проживають найбільш потенційні клієнти. Зокрема вважаю за доцільне встановлювати біл-борди та інші рекламні засоби на вокзалах, автодорогах, інших місцях масового скупчення населення. Також посилити рекламу в наших місцевих туристичних «мекках» — Солотвині та Шаяні;
6. Відновити роботу, що була проведена на попередньому V скликанні Тячівської районної ради, по землевідведенню та наданню повної інформації майбутнім інвесторам щодо потенційного розташування нових об'єктів туристичного бізнесу в Усть-Чорнянському регіоні;
7. Посилити координацію та співпрацю між суб'єктами туристичного бізнесу Тячівського району, а саме, вважаю за доцільне використовуючи «клієнтську базу» Солотвина для просування та реклами туристичних продуктів села Углі (екскурсії на печери – спелеотуризму), Усть-Чорної, Лопухова, Руської Мокрої (екскурсії на гірський масив хребта Свидовець). Відповідно буде задіяний ефект «синергії», який математично відображається так (2 + 2 = 5).
Тож, якщо захочемо — зможемо. Пора зрозуміти, мусимо самотужки піднімати авторитет краю, бо всі на заробітки не поїдемо.
Голова комісії райради з питань туризму та рекреації. Молодіжний Націоналістичний Конгрес, Віталій Бенчак
|